• OBIADY LISTOPAD

• Od dnia 6.11.2019 r. będą wydawane obiady dostarczane przez catering.

Cena obiadu wynosi 8,00 zł. (zupa, II danie, kompot).

Łączny koszt obiadów od dnia 6.11.2019 r. do dnia 31.11.2019 r. (17 dni) wynosi 136,00 zł.

Warunkiem otrzymania obiadu 6.11.2019 r. jest dokonanie wpłaty na konto do dnia 1.11.2019 r.

Numer konta do wpłat za obiady w Szkole Podstawowej nr 397 im. Bohaterów Olszynki Grochowskiej.

06 1030 1508 0000 0005 5039 0086

W opisie przelewu prosimy koniecznie podać: imię i nazwisko ucznia, klasę oraz za jaki miesiąc jest dokonywana wpłata.

Jeżeli Rodzic przelał już środki za obiady w listopadzie po cenie 5,50 zł i chce by dziecko korzystało z posiłków oferowanych przez firmę cateringową proszony jest o dopłacenie różnicy. Cena obiadu w firmie cateringowej wynosi 8 zł.

Odwołania obiadów odbywają się do godziny 8:30:

nr tel: 22 6176816, 22 6176803 w 1

email: obiadysp397@wp.pl

• Konkurs z Enfosiem

• Klasa 2A przez kilka dni wspólnie czytaliśmy w szkole książkę "Brygada Enfosia kontra plastikowa Zgryzolda". Następnie na podstawie książki mieliśmy zajęcia na temat postaw proekologicznych. Na początek ustaliśmy zagrożenia dla planety,a potem na ich postawie rozmawialiśmy na temat "Co my możemy zrobić dobrego dla planety?". Następnie powtórzyliśmy sobie wiedzę z klasy I i segregowaliśmy śmieci podczas zabawy. Na koniec wykonaliśmy plakat z dobrymi i złymi zachowaniami dla naszej planety.

• Podróże Pamięci

• W dniu 25 X 2019r. uczniowie klas VIII b i VIII c, w ramach projektu „Podróże Pamięci”, odbyli wizytę studyjną w  Muzeum Walki i Męczeństwa w Treblince. Następnie zwiedzili Obóz Zagłady – Treblinka II oraz Karny Obóz Pracy – Treblinka I, gdzie w latach 1941-1944 istniał niemiecki nazistowski obóz zagłady i obóz pracy. Miejsce to stało się symbolem niemieckich nazistowskich zbrodni popełnionych na Żydach, Polakach i Romach.

• Akcja "Lekki Tornister"

• W dn. 23-25.10.2019r. w naszej szkole odbyła się akcja "Lekki Tornister". Na początku w każdej klasie odbyła się krótka pogadanka na temat tego, jak należy się pakować, z czego zrezygnować, a co być musi. Zgodnie wszyscy zauważyli, że książki nie potrzebne danego dnia, mogą zostać w szkole. Na koniec odbyło się ważenie plecaków. A oto wyniki średnich wag plecaków w danej klasie:

1A - 3,01kg

1B - 3,13kg

1C - 2,72kg

2A - 3,10kg

2B - 3,05kg

2C - 2,89kg

3A - 4,37kg

3B - 4,40kg

Gratulujemy klasie 1C, 2C i 1A!

• Narodowa Galeria Sztuki

• Dn. 22.10.2019r. klasa 2A wybrała się na kolejną wycieczkę. Tym razem ruszyliśmy do Narodowej Galerii Sztuki "Zachęta". Na początku próbowaliśmy wspólnie dowiedzieć się co można zobaczyć w galerii oraz czym różni się ona od muzeum. Potem ruszyliśmy na zwiedzanie wystaw, gdzie skupialiśmy się na formie jaką jest rzeźba. Na koniec samodzielnie lub w parach robiliśmy własne rzeźby czy też instalacje.

• Bicie rekordu RKO

• W dniu 16.10. w ramach programu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy "Ratujemy i uczymy ratować" niemal 160 najmłodszych uczniów naszej szkoły wzięło udział w biciu rekordu w robieniu resuscytacji krążeniowo-oddechowej. To już druga taka akcja w naszej szkole.Uczmy nasze dzieci od najmłodszych lat, żeby nie przechodziły obojętnie obok sytuacji, w których mogą uratować komuś życie.

• Wizyta w Przystanku Historia

• Dn. 08.10 klasa 2A wybrała się do Przystanku Historia na zajęcia "Nie ma cwaniaka nad dziecko z trzepaka". Na zajęciach dowiedzieliśmy się jak wyglądały czasy PRL-u w Polsce, kim był stacz kolejkowy, do czego służyły kartki na żywność oraz oglądaliśmy banknoty o nominale 20000zł!

Na koniec poznaliśmy zasady gry w kapsle.

Klasa 2A

• Wycieczka do Sandomierza

• Dn. 26.09 klasa 2A i 2B wybrały się na całodniową wycieczkę do Sandomierza. Spotkaliśmy się bardzo rano, bo o 6.30. Mimo tego, że pogoda nie była najlepsza w Warszawie, to po dotarciu do Sandomierza powitało nas słoneczko i brak deszczu. Na początku udaliśmy się na zwiedzanie podziemi rynku w Sandomierzu. Musieliśmy trzymać się razem, aby się nie pogubić :) Następnie ruszyliśmy na spacer po Starym Mieście. Oglądaliśmy rzeźbę flisaka na linie i bramę opatowską. Potem udaliśmy się na wieże widokową, gdzie podziwialiśmy panoramę Sandomierza. Kolejnym punktem na naszej liście było przejście przez Ucho Igielne (przejście w murze), gdzie każdy musiał wymyślić sobie życzenie i pogłaskać mur. Dalej przeszliśmy dziedziniec zamkowy, gdzie oglądaliśmy wystawę "Piękne małpy Europy. Przestroga artysty." Jednym z ostatnich, ale jakże ważnych miejsc do odwiedzenia, było Muzeum Ojca Mateusza. Wszyscy byli bardzo podekscytowani obecnością w miejscu jak z serialu. Obowiązkowo każdy chciał zrobić sobie zdjęcie z woskowymi postaciami z serialu, które były bardzo realistyczne. Mimo, wielkiego zmęczenia udaliśmy się jeszcze do Rycerskiej Zbrojowni, gdzie oprócz wysłuchania tego, jak kiedyś można było zostać rycerzem, mogliśmy przymierzać stroje dam dworskich, hełmy rycerskie i kolczugi.

Po tylu atrakcjach ruszyliśmy szybciutko na obiad i spokojnie wróciliśmy do Warszawy.

Klasa 2A i 2B

• Wyjście do Biblioteki Publicznej

• Dn. 19.09 klasa 2A wybrała się na wycieczkę do Biblioteki Publicznej na ul. Meksykańskiej na zajęcia o przyprawach z całego świata. Na początku słuchaliśmy skąd w Europie pojawiły się przyprawy i dlaczego były takie drogie. Na mapie świata mogliśmy zobaczyć podróż Krzysztofa Kolumba do Ameryki. Następnie wąchaliśmy różne przyprawy: goździki, wanilię, cynamon, gałkę muszkatołową, ziele angielskie i papryczkę jalapeno. Dowiedzieliśmy się skąd pochodzą te przyprawy. Mogliśmy również porównać zapach waniliowy i wanilinowy. Na koniec robiliśmy przepiękne kwiaty wanilii z papieru.

Jednogłośnie stwierdzamy, że warto wybrać się do Biblioteki nie tylko po książki! :)

Klasa 2A

• Obchody Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji

• W dniach 7- 13 października  2019 r. po raz kolejny w naszej szkole odbyły się obchody Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji. Działo się dużo i każdy znalazł coś dla siebie. Hasło tegorocznych obchodów „Nauczyciel bliżej dziecka z dysleksją” to temat, który ma nas zachęcić do refleksji nad tym, jak możemy odpowiadać na potrzeby naszych podopiecznych- uczniów, ale też rodziców, którzy pozostają z nami w kontakcie i opierają się na naszej wiedzy i doświadczeniu.

Ważnym celem obchodów było propagowanie wiedzy na temat specyficznych trudności w uczeniu się, form i sposobów wsparcia oraz ukazywanie potencjału osób z dysleksją. Na szkolnym korytarzu powstała tablica informacyjna na temat dysleksji rozwojowej, jakie są jej symptomy, a także jakie są prawa i obowiązki uczniów z dysleksją. Sposobem na naukę przez zabawę były ilustracje ortogramów czyli najczęstszych trudności ortograficznych.

Ponadto powstała wystawa- drzewo ,,Sławne osoby z dysleksją”, wystawa pomocy dydaktycznych wykorzystywanych podczas zajęć terapii pedagogicznej oraz ,,Apel Dyslektyka”.

Czwartek był w naszej szkole Dniem Gier. Na przerwach starsi i młodsi rozwiązywali różne łamigłówki logiczne, grali w Scrabble, 4 oczka, Dobble i inne gry planszowe ćwiczące pamięć i koncentrację uwagi.

Nauczyciele, by wczuć się w sytuację uczniów z dysgrafią przystąpili do konkursu na pisanie krótkiego tekstu w rękawicy kuchennej, była to okazja do doświadczenia i zrozumienia czym jest męczliwości ręki u dyslektyka.

Działania podjęte podczas Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji z pewnością przyczyniły się do upowszechnienia wiedzy na temat dysleksji wśród uczniów, rodziców i nauczycieli. Wierzymy, że uczniom mającym trudności w uczeniu się pokazały drogę do ich przezwyciężania.

Zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej

• Nasi absolwenci ciągle w wielkiej formie !

• Stale śledzimy występy naszych niedawnych uczniów klasy sportowej o profilu wioślarskim w reprezentacji Polski. Kolejny występ i kolejne sukcesy. W międzynarodowych regatach "Baltic Cup" Wiktoria Kalinowska i Gustaw Skarżyński zdobyli medale. Zapraszamy do zakładki "sukcesy sportowe".

• Światowy Dzień Zwierząt

• W dniu 4 X obchodzony jest Światowy Dzień Zwierząt.
            Nasza szkoła włączyła się w akcję przedstawiając tematyczną prezentację dla uczniów klas starszych i przygotowując wystawę prac plastycznych młodzieży. Podczas przerwy każdy mógł sprawdzić swoją wiedzę w zakresie opieki nad zwierzętami i ochrony gatunków zagrożonych biorąc udział w kahoocie, rozwiązując rebusy czy krzyżówki. Uczniowie klas I – III mogli nauczyć się jak w prosty sposób narysować konia, królika czy pieska.

• Wycieczka do teatru Buffo

• „Świat się zmienia,
            Padają mury, otwierają się granice
            Teatr też się zmienia
            Niezmienne pozostają tylko marzenia...
            ... marzenia młodych ludzi, nasze marzenia”

Powyżej zamieszczony cytat pochodzi ze spektaklu „Metro”, który w dniu 2 października mieli możliwość obejrzeć uczniowie klasy VIIIc w teatrze Buffo.

• Dzień Języków Obcych

• Dnia 26 września obchodziliśmy w naszej szkole Europejski Dzień Języków Obcych. Uczniowie klas V-VIII przygotowali z tej okazji prezentacje multimedialne, a klasy 0-III plakaty z ciekawostkami o różnych krajach anglo-, niemiecko- oraz hiszpańskojęzycznych.

• Wycieczka do Biskupina

• Pod koniec września klasa 7B była na wycieczce w Biskupinie. Odbywał się tam XXV Festyn Archeologiczny i związane z nim liczne atrakcje, m.in.:

warsztaty:

• wykonywanie paciorków z modeliny na wzór szklanych znalezisk archeologicznych,
            • ozdoby z druciku na wzór znalezisk archeologicznych,
            • zabawy z bursztynem,
            • lepienie naczyń z gliny,
            • warsztaty tkackie,
            • strefa gier i zabaw a w niej dawne gry i zabawy: wyścigi w workach, przeciąganie liny, szczudła, łowienie rybek i walka na worki,

pokazy:

• skórnictwo: buty, czapki, torby, kaletki, sakwy, pasy, pochewki, karwasze,
            • stroje i ozdoby: suknie, kaftany, tuniki,
            • szklane paciorki: repliki paciorków słowiańskich, bałtyjskich i wikińskich,
            • snycerka: drewniane naczynia, łyżki, pojemniki, skrzynie, skrzyneczki, zabawki,
            • „kuchnia” epoki brązu,
            • dymarki – wytop żelaza

i wiele innych.

• Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

• 3 października 2019r. w naszej szkole uczestniczyliśmy w IX Światowym Dniu Tabliczki Mnożenia pod hasłem: Młodsi sprawdzają czy starsi tabliczkę mnożenia znają.

Akcja edukacyjna miała na celu zachęcić wszystkich do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia a także ukazania jej przydatności w życiu codziennym. W tym dniu szkoła wyglądała inaczej. Pojawiły się plakaty, barwne gazetki, z których uczniowiemogli czerpać informacje na temat tabliczki mnożenia. Mogliśmy również rozwiązywać ciekawe zadania, krzyżówki, rebusy, zagadki  oraz układać domino z tabliczką mnożenia. Wiele emocji i radości dostarczył konkurs: Minutka - egzamin ze znajomości tabliczki mnożenia. W egzaminatorów wcielili się  uczniowie, którzy przeprowadzali krótkie egzaminy. Każdy uczestnik po bezbłędnym zdaniu egzaminu otrzymał certyfikatMISTRZA TABLICZKI MNOŻENIA.